Veelgestelde vragen

Categorie: Sales

Wat is CCV Mini?

CCV Mini is een mobiel betaalsysteem, aansluitbaar op hoofdtelefoonaansluiting, waarmee u altijd en overal debet– en krediettransacties kunt accepteren via een app op uw smartphone of tablet (iOS of Android).

Hoeveel kost CCV Mini?

U koopt het betaalsysteem (kaartlezer) aan voor Ř69 + een éénmalige setup-fee van Ř30. Er is een maandelijks abonnement van minimaal Ř9,95 voor service (afhankelijk van welk type service u verkiest, tot maximaal Ř19,95/maand) inclusief 25 Maestro transacties.

Hoe kan ik CCV Mini bestellen?

U kunt de CCV Mini bestellen via de webshop, via e-mail of telefonisch. Wij zullen u automatisch doorverwijzen naar onze webshop www.ccvonline.be. U registreert zich steeds via onze website www.ccvonline.be waar u de nodige documenten kunt downloaden:

  • aankoop CCV Mini contract
  • Contract CCV transactions (voor Maestro-transacties)
  • Mandaat Sepa en/of Contract Concardis (voor kredietkaarten)

U dient deze contracten ingevuld en ondertekend te retourneren naar administratie@be.ccv.eu met extra bijlagen (eID en kopie bankafschrift of bankkaart). Nadat u zich succesvol heeft geregistreerd ontvangt u een bevestigingsmail van CCV Belgium nv/sa. Uw account wordt geactiveerd en de CCV Mini wordt naar u verstuurd zodra CCV Belgium nv/sa de documenten heeft ontvangen en geverifieerd én de betaling voor CCV Mini is verwerkt.

Welke documenten moet ik aanleveren om te registreren?

Om te registreren dient u de volgende documenten aan te leveren:

  • Ingevuld en door een tekenbevoegd persoon ondertekend aankoop CCV Mini contract
  • Contract CCV transactions (voor Maestro-transacties)
  • Contract Concardis (voor kredietkaarten)
  • Kopie identiteitskaart van tekenbevoegd persoon
  • Kopie bankafschrift of bankkaart
  • Mandaat Sepa

Welke kaarten kan ik accepteren?

CCV Mini kan debetkaarten (Maestro en VPay) en kredietkaarten (Visa & MasterCard) accepteren.

Welke voordelen biedt CCV Mini in vergelijking met andere betaalsystemen?

Gebruiksvriendelijk:

  • Binnen en buiten te gebruiken
  • Onmiddellijk beschikbaar na activatie
  • Direct aansluitbaar (of met een verlengkabel) op de hoofdtelefoonaansluiting van uw smartphone of tablet
  • Kan Maestro, V PAY, Visa & MasterCard accepteren
  • Invoer referentie (maximaal 16 karakters)
  • App payment solution

Ecologisch:

  • Transactiebon via e-mail

Veilig:

  • CCV Mini voldoet aan de strengste veiligheidsnormen

Kosten:

  • Lage instapkosten

Categorie: Facturatie

Wanneer ontvang ik mijn geld op mijn rekening en hoe worden de kosten in rekening gebracht?

U ontvangt het geld op uw rekening op de tweede werkdag na de dag waarop de transactie heeft plaatsgevonden. De transactiekosten voor kredietkaarten (Visa & MasterCard) worden ingehouden op het transactiebedrag.

Categorie: Service

Kan ik mijn bankrekeningnummer in de toekomst wijzigen?

Ja, dit is mogelijk. Om uw rekeningnummer te wijzigen dient u contact op te nemen met de klantenservice via support@be.ccv.eu. U ontvangt nadien een document “Rekeningnummerwijziging” en het verzoek om een kopie te sturen van een bankafschrift van het bankrekeningnummer waarop u in de toekomst uw betalingen wilt ontvangen.

Om ervoor te zorgen dat uw aanvraag correct wordt verwerkt, is het van belang dat u CCV 7 werkdagen voorafgaand aan de daadwerkelijke wijziging van het bankrekeningnummer op de hoogte stelt. Bovendien dient u ervoor te zorgen dat uw nieuwe bankrekening al in gebruik is op de dag van de aanvraag.

Ik heb mijn CCV Mini niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Neem contact op met onze klantenservice via support@be.ccv.eu als u uw kaartlezer niet heeft ontvangen. Houdt u er rekening mee dat de kaartlezer pas wordt verstuurd zodra uw betaling is ontvangen en alle benodigde documenten zijn aangeleverd en verwerkt.

Hoe lang duurt het na de registratie voordat ik mijn CCV Mini ontvang?

Nadat CCV Belgium nv/sa van u alle correct ingevulde documenten (eID, bankafschrift, bestelbon, Contract CCV Transactions en/of Contract Concardis) heeft ontvangen, zal CCV Belgium nv/sa uw bestelling registreren. Na goedkeuring, activatie en betaling van de bestelling, krijgt u uw CCV Mini toegestuurd vanuit CCV Belgium nv/sa. De levertijd vanaf dat moment bedraagt gemiddeld 4 werkdagen. De totale verwerkingstijd is afhankelijk van het ontvangen van uw persoonlijke documenten en betaling en kan om deze reden variĎren.

Wat te doen na ontvangst van de CCV Mini box?

Raadpleeg de meegeleverde quick start guide om CCV Mini gebruiksklaar te maken. Heeft u de quick start guide niet ontvangen dan kunt u een exemplaar aanvragen via support@be.ccv.eu.

Ik wil geen gebruik meer maken van CCV Mini. Hoe kan ik mijn contract opzeggen?

Om uw contract op te zeggen stuurt u een e-mail naar myccv@be.ccv.eu. Hierna ontvangt u een bevestiging van uw opzegging.

Wat gebeurt er als mijn CCV Mini gestolen wordt of als ik hem kwijtraak?

Er worden geen gegevens opgeslagen op de kaartlezer. Een gestolen of verloren kaartlezer vormt dus geen probleem voor u en uw klanten. Bij verlies of diefstal kunt u een nieuwe CCV Mini aanvragen via myccv@be.ccv.eu. Aan een nieuwe CCV Mini zijn de normale kosten verbonden.

Zit er garantie op de CCV Mini?

Ja, u krijgt 12 maanden fabrieksgarantie op de kaartlezer.

Mijn kaartlezer is defect. Wat moet ik doen?

Als het defect van de kaartlezer te wijten is aan een fabrieksfout kunt u de kaartlezer retour sturen binnen 1 jaar na de ontvangstdatum. Neem contact op met onze klantenservice via support@be.ccv.eu voordat u de kaartlezer retour stuurt. Onze medewerkers zullen bepalen of het noodzakelijk is om de kaartlezer retour te sturen en een vervangend exemplaar te sturen. In dat geval wordt een retourdocument met een bijhorend retournummer opgestuurd.

Als na testen blijkt dat de geretourneerde kaartlezer niet defect is, zal de kaartlezer aan u retour worden gestuurd.

Categorie: Technisch

Hoe werkt CCV Mini?

CCV Mini bestaat uit een kaartlezer en een CCV Pay app. De kaartlezer sluit u aan op de hoofdtelefoonaansluiting van de smartphone of tablet. De CCV Pay app installeert u op de smartphone of tablet.

Het bedrag van de transactie voert u in via de app op uw smartphone of tablet. De kaarthouder stopt zijn kaart in de kaartlezer en toetst een pincode in. Na een geslaagde transactie is het mogelijk om via e-mail een transactiebon te versturen.

De smartphone of tablet dient te beschikken over een werkende internetverbinding (mobiele data) of WiFi-verbinding.

Welke mobiele apparaten ondersteunen CCV Mini?

CCV Mini wordt ondersteund door:

  • de meeste Android smartphones en tablets (Android versie 4.0 of hoger)
  • iPhone en iPad (iOS versie 6.0 of hoger)

Kan ik CCV Mini gebruiken in het buitenland?

Ja, u kunt CCV Mini gebruiken in het buitenland. Hiervoor dient de smartphone of tablet te beschikken over een werkende internetverbinding (mobiele data) of WiFi-verbinding.

Hoe weet ik zeker dat een transactie succesvol is afgerond?

Na afloop van een geslaagde transactie verschijnt in de CCV Pay app de melding ‘Transactie akkoord’. Als extra controle kunt u in het Transactieoverzicht controleren of de transactie succesvol is afgerond.

Hoe kan ik een transactiebon verkrijgen?

Na een geslaagde transactie kunt u een transactiebon versturen naar het e-mailadres van de kaarthouder. Het is ook mogelijk om op een later tijdstip transactiebonnen te versturen via het Transactieoverzicht.

Wat is het minimale en het maximale bedrag dat ik kan aanvaarden met CCV Mini?

Het minimale bedrag van een transactie bedraagt Ř 0,01. CCV Mini zet geen limiet op het maximale bedrag. Het limiet wordt bepaald door de financiĎle instelling van de kaarthouder.

Waar vind ik een overzicht van mijn transacties?

Een overzicht van uitgevoerde transacties kunt u vinden in het Transactieoverzicht in de CCV Pay app. In het Transactieoverzicht staan de laatste 50 geslaagde transacties. U kunt het overzicht versturen naar uw e-mailadres.

Kan ik een betaling annuleren?

Via het Transactieoverzicht kunt u een geslaagde betaling annuleren. U moet de annulering uitvoeren op dezelfde dag als de geslaagde betaling. Wanneer deze termijn overschreden is, kunt u een Terugbetaling uitvoeren.

Kan ik transacties accepteren via de magneetstrip?

Als er geen chip op de betaalkaart zit of de chip defect is, kunt u de magneetstriplezer gebruiken. Een transactie via magneetstrip is alleen mogelijk als uw transactieverwerker dat toestaat voor het ingevoerde type betaalkaart.

De kaarthouder dient een handtekening te zetten in de CCV Pay app tijdens het uitvoeren van een transactie via magneetstrip.

Kan ik CCV Mini gebruiken op verschillende apparaten?

Ja, u kunt CCV Mini gebruiken op verschillende apparaten.

Worden er kaartgegevens opgeslagen in CCV Mini?

Er worden geen kaartgegevens opgeslagen in de kaartlezer en de CCV Pay app.

Hoe komt het dat een ingevoerde betaalkaart niet wordt herkend door de kaartlezer?

Controleer of:

  • de ingevoerde betaalkaart geaccepteerd kan worden en of u daar een contract voor heeft afgesloten
  • de betaalkaart op de correcte manier in de kaartlezer wordt ingevoerd
Hoe controleer ik of mijn kaartlezer correct is aangesloten op mijn smartphone of tablet?

Voer de volgende handelingen uit om te controleren of de kaartlezer correct is aangesloten.

  • Open de CCV Pay app
  • Kies Instellingen
  • Kies Display info
  • Scrol naar beneden tot u de sectie ‘APPARAAT’ ziet staan. In deze sectie staat de verbindingsstatus van de kaartlezer. Als de kaartlezer correct is aangesloten staat hier de status ‘Verbonden’.
Hoe vaak moet ik mijn kaartlezer opladen?

Met een volledig opgeladen batterij kunt u ongeveer 100 transacties uitvoeren. U kunt transacties uitvoeren terwijl u de batterij van de kaartlezer oplaadt.

Hoe laad ik mijn kaartlezer op?

Sluit de kaartlezer aan op uw pc met de meegeleverde USB-kabel. De kaartlezer is opgeladen als de vierde LED indicator paars brandt.

Met een adapter kunt u de USB-kabel ook aansluiten op een wandcontactdoos. Deze adapter wordt niet meegeleverd en dient u zelf aan te schaffen.

Hoe kan ik de batterijstatus van de kaartlezer controleren?

Voer de volgende handelingen uit om de batterijstatus van de kaartlezer te controleren.

  • Zorg dat de kaartlezer correct is aangesloten op uw smartphone of tablet
  • Open de CCV Pay app
  • Kies Instellingen
  • Kies Display info
  • Scrol naar beneden tot u de sectie ‘APPARAAT’ ziet staan. In deze sectie staat het oplaadpercentage van de batterij.